Regulátor / usměrňovač s technologií MOSFET Náhradní díl v originální kvalitě Tato nová technologie obnovila koncept třífázového regulátoru žebříku. Po mnoho let tato zařízení používají křemíkem řízené usměrňovače (SCR) k směrování přebytečné energie z generátoru na zem a tím udržují konstantní napětí baterie. To bylo široce přijímáno a ukázalo se jako vhodné pro malé a střední generátory ve spalovacích motorech. Nová technologie regulátoru založená na tranzistorech MOSFET je však stále populárnější díky lepšímu výkonu a mnoha dalším zajímavým výhodám oproti SCR. Energetická náročnost moderních motocyklů a čtyřkolek se v dnešní době zvyšuje díky použití dalších elektronických modulů, jako jsou vstřikovací systémy, vysoce účinné osvětlení, četné příslušenství atd. To znamená, že velké množství energie vychází z generátoru a SCR směšovací regulátor ji není schopen regulovat. Hlavním důvodem je nízká energetická účinnost, vnitřní ztráty regulátoru vedou k přehřátí a předčasnému poškození, pokud regulátorem procházejí proudy větší než 35A. Výsledkem je, že technologie SCR dosáhla svého limitu, a proto se nedoporučuje pro velká vozidla s vysokou spotřebou energie. Aby bylo možné vyřešit výše uvedený problém, bylo nutné snížit ztráty v obvodu. Když je SCR aktivní (proud generátoru k zemi), dochází k vysokému poklesu napětí v dopředném směru (přibližně 1,5 V při 35 A), protože funguje jako výkonová dioda. Pokud se zvyšuje proud, zvyšuje se paralelně ztráta energie (např. Teplo). ZTRÁTA VÝKONU ZAŘÍZENÍ (W) = PROUDEM (A) X KAPACÍ NAPĚTÍ (V) Výhody: - 3FÁZOVÝ POSUNOVÝ REGULÁTOR S VYSOKOU ENERGETICKOU ÚČINNOSTÍ - VÝSTUPNÍ VÝKON AŽ 50A - PŘESNÉ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ NAPĚTÍ BATERIE ZABRÁNÍ ZÁVADÁM ZAPALENÍ - MÉNĚ VÝVOJE TEPLA VEDE DO DLOUHODOBÉ ŽIVOTNOSTI - POHOTOVOSTNÍ REŽIM NÍZKÉHO VÝKONU PŘI NEPOUŽÍVÁNÍ VOZIDLA Na rozdíl od jiných tranzistorů mohou být tranzistory MOSFET navrženy jako spínače řízené napětím, protože díky zcela odlišné architektuře polovodičů jsou efektivnější při manipulaci s energií. Při použití se chovají jako rezistor s nízkým jmenovitým proudem a vysokým proudem, který směruje veškerý přebytečný proud z generátoru na zem. Ve výsledku je pokles napětí velmi nízký (méně než +/- 0,2 V @ 35 A) a ztráta energie je drasticky snížena. To má přímý vliv na nižší zahřívání zařízení a dlouhou životnost regulátoru. Technologie MOSFET byla v posledních letech neustále zdokonalována díky své široké aplikaci ve spotřební a průmyslové elektronice. Technologie integrace polovodičů nabízí vyšší zatížitelnost za snížených prostorových podmínek s vynikající účinností. Kromě toho umožňují rychlejší přepínání, vyšší spolehlivost a lepší kontrolu při velkém zatížení. Výkon diod usměrňovače je dalším důležitým faktorem, pokud jde o ztrátový výkon. Protože jimi protéká veškerý výstupní proud, musí nabízet velkou robustnost a stabilitu i efektivní řízení proudu. Naše regulátory MOSFET používají vysoce proudové vylepšené usměrňovací diody s extrémně nízkým poklesem napětí, které pomáhají předcházet přehřátí a splňují výše uvedené požadavky. Interní ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA byla kompletně přepracována, aby se přizpůsobila požadavkům tranzistoru MOSFET. Napětí baterie je neustále sledováno, aby se výstupní proud přizpůsobil různým situacím spotřeby. Nové elektronické ovládání se vyhýbá použití zapalovacího vodiče, snižuje počet připojení a zjednodušuje topologii kabelů. Má také nízkou spotřebu energie v pohotovostním režimu, což vede k velmi malému vybití baterie, když vozidlo nepoužíváte. Tato nová technologie umožňuje zvýšit výkon regulátoru až na 50 A při vynikající regulaci napětí. Díky dalším výhodám, jako je snížené topení, vysoká účinnost a pokročilé elektronické ovládání, je tento nový ovladač první volbou pro řízení bateriového obvodu vašeho vozidla.
žádné produkty 0 Kč