Regulátor/usměrňovač Mosfet

Regulátor/usměrňovač s technologií MOSFET
Náhradní díl v originální kvalitě
Tato nová technologie inovovala koncepci třífázových žebříkových regulátorů. Po mnoho let se v těchto zařízeních používaly křemíkové usměrňovače (SCR), které usměrňovaly přebytečnou energii z alternátoru do země, aby bylo možné udržet konstantní napětí baterie.
To bylo obecně přijato a ukázalo se jako vhodné pro malé a středně velké alternátory ve spalovacích motorech. Nová technologie regulátorů založená na tranzistorech MOSFET je však stále populárnější díky lepšímu výkonu a mnoha dalším zajímavým výhodám oproti SCR.
V současné době se energetická náročnost moderních motocyklů a čtyřkolek stále více zvyšuje v důsledku používání dalších elektronických modulů, jako je systém vstřikování paliva, vysoce účinné osvětlení, četné příslušenství atd. To znamená velké množství energie, kterou je třeba z motoru spotřebovat. To znamená, že z generátoru vychází velké množství energie a bočníkový regulátor SCR ji ještě není schopen regulovat.
Hlavním důvodem je nízká energetická účinnost, vnitřní ztráty regulátoru způsobují přehřátí a předčasné poškození, pokud regulátorem prochází proudy větší než 35 A. Technologie SCR tak dosáhla svého limitu, a proto se nedoporučuje pro velká vozidla s vysokou spotřebou energie.
K vyřešení tohoto již zmíněného problému bylo nutné snížit ztráty v obvodu. Když je SCR aktivní (generátor proudu do země), dochází k vysokému úbytku napětí v přímém směru (asi 1,5 V při 35 A), protože funguje jako výkonová dioda. Pokud se nyní proud zvýší, zvýší se paralelně i ztráty výkonu (např. tepla).
ZTRÁTOVÝ VÝKON ZAŘÍZENÍ (W) = PŘÍMÝ PROUD (A) X ÚBYTEK NAPĚTÍ (V)
Výhody:
- 3FÁZOVÝ BOČNÍKOVÝ REGULÁTOR S VYSOKOU ENERGETICKOU ÚČINNOSTÍ.
- VÝSTUPNÍ VÝKON AŽ 50 A
- PŘESNÁ ELEKTRONICKÁ KONTROLA NAPĚTÍ BATERIE ZABRAŇUJE CHYBNÝM VÝSTŘELŮM.
- NIŽŠÍ PRODUKCE TEPLA VEDE K DELŠÍ ŽIVOTNOSTI
- POHOTOVOSTNÍ REŽIM S NÍZKOU SPOTŘEBOU ENERGIE, KDYŽ SE VOZIDLO NEPOUŽÍVÁ.
Na rozdíl od jiných tranzistorů lze tranzistory MOSFET charakterizovat jako napěťově řízené spínače, protože díky zcela odlišné architektuře polovodičů jsou efektivnější při využívání energie.
Při použití se chovají jako nízký jmenovitý odpor pro vysoké proudy a odvádějí veškerý přebytečný proud z generátoru do země. Výsledkem je velmi nízký úbytek napětí (méně než +/-0,2 V při 35 A) a výrazné snížení ztrátového výkonu. To má přímý vliv na nižší zahřívání zařízení a dlouhou životnost regulátoru.
Technologie MOSFET se v posledních letech neustále zdokonaluje díky svému širokému využití ve spotřební a průmyslové elektronice. Technologie polovodičové integrace nabízí vyšší výkon při zmenšeném prostoru a vynikající účinnosti. Kromě toho umožňují rychlejší spínání, vyšší spolehlivost a lepší řízení v podmínkách vysokého namáhání.
Dalším důležitým faktorem, pokud jde o rozptyl energie, je výkon usměrňovacích diod. Protože jimi protéká veškerý výstupní proud, musí zajistit jak velkou robustnost a stabilitu, tak i účinnou regulaci proudu. Naše regulátory MOSFET používají vysokoproudé usměrňovací diody s extrémně nízkým úbytkem napětí, které pomáhají předcházet přehřátí a splňují výše uvedené požadavky.
Vnitřní KONTROLÉR byl zcela přepracován, aby odpovídal požadavkům tranzistoru MOSFET. Napětí baterie je neustále monitorováno, aby bylo možné přizpůsobit výstupní proud různým odběrovým situacím. Nové elektronické ovládání se vyhýbá použití zapalovacího kabelu, snižuje počet spojů a zjednodušuje topologii kabelů. Má také nízkou spotřebu energie v pohotovostním režimu, což vede k velmi malému vybíjení baterie, když se vozidlo nepoužívá.
Tato nová technologie tak umožňuje zvýšit výstupní výkon regulátoru až na 50 A při vynikající regulaci napětí. Díky dalším výhodám, jako je snížené zahřívání, vysoká účinnost a pokročilé elektronické řízení, je tento nový regulátor první volbou pro řízení bateriového okruhu vašeho vozidla.
Cena s DPH: 4 982 Kč (4117,36 bez DPH)
Dostupnost: skladem v ČR: 2-3 pracovní dny
Objedn. číslo 58382
+ -

Regulátor/usměrňovač s technologií MOSFET
Náhradní díl v originální kvalitě
Tato nová technologie inovovala koncepci třífázových žebříkových regulátorů. Po mnoho let se v těchto zařízeních používaly křemíkové usměrňovače (SCR), které usměrňovaly přebytečnou energii z alternátoru do země, aby bylo možné udržet konstantní napětí baterie.
To bylo obecně přijato a ukázalo se jako vhodné pro malé a středně velké alternátory ve spalovacích motorech. Nová technologie regulátorů založená na tranzistorech MOSFET je však stále populárnější díky lepšímu výkonu a mnoha dalším zajímavým výhodám oproti SCR.
V současné době se energetická náročnost moderních motocyklů a čtyřkolek stále více zvyšuje v důsledku používání dalších elektronických modulů, jako je systém vstřikování paliva, vysoce účinné osvětlení, četné příslušenství atd. To znamená velké množství energie, kterou je třeba z motoru spotřebovat. To znamená, že z generátoru vychází velké množství energie a bočníkový regulátor SCR ji ještě není schopen regulovat.
Hlavním důvodem je nízká energetická účinnost, vnitřní ztráty regulátoru způsobují přehřátí a předčasné poškození, pokud regulátorem prochází proudy větší než 35 A. Technologie SCR tak dosáhla svého limitu, a proto se nedoporučuje pro velká vozidla s vysokou spotřebou energie.
K vyřešení tohoto již zmíněného problému bylo nutné snížit ztráty v obvodu. Když je SCR aktivní (generátor proudu do země), dochází k vysokému úbytku napětí v přímém směru (asi 1,5 V při 35 A), protože funguje jako výkonová dioda. Pokud se nyní proud zvýší, zvýší se paralelně i ztráty výkonu (např. tepla).
ZTRÁTOVÝ VÝKON ZAŘÍZENÍ (W) = PŘÍMÝ PROUD (A) X ÚBYTEK NAPĚTÍ (V)
Výhody:
- 3FÁZOVÝ BOČNÍKOVÝ REGULÁTOR S VYSOKOU ENERGETICKOU ÚČINNOSTÍ.
- VÝSTUPNÍ VÝKON AŽ 50 A
- PŘESNÁ ELEKTRONICKÁ KONTROLA NAPĚTÍ BATERIE ZABRAŇUJE CHYBNÝM VÝSTŘELŮM.
- NIŽŠÍ PRODUKCE TEPLA VEDE K DELŠÍ ŽIVOTNOSTI
- POHOTOVOSTNÍ REŽIM S NÍZKOU SPOTŘEBOU ENERGIE, KDYŽ SE VOZIDLO NEPOUŽÍVÁ.
Na rozdíl od jiných tranzistorů lze tranzistory MOSFET charakterizovat jako napěťově řízené spínače, protože díky zcela odlišné architektuře polovodičů jsou efektivnější při využívání energie.
Při použití se chovají jako nízký jmenovitý odpor pro vysoké proudy a odvádějí veškerý přebytečný proud z generátoru do země. Výsledkem je velmi nízký úbytek napětí (méně než +/-0,2 V při 35 A) a výrazné snížení ztrátového výkonu. To má přímý vliv na nižší zahřívání zařízení a dlouhou životnost regulátoru.
Technologie MOSFET se v posledních letech neustále zdokonaluje díky svému širokému využití ve spotřební a průmyslové elektronice. Technologie polovodičové integrace nabízí vyšší výkon při zmenšeném prostoru a vynikající účinnosti. Kromě toho umožňují rychlejší spínání, vyšší spolehlivost a lepší řízení v podmínkách vysokého namáhání.
Dalším důležitým faktorem, pokud jde o rozptyl energie, je výkon usměrňovacích diod. Protože jimi protéká veškerý výstupní proud, musí zajistit jak velkou robustnost a stabilitu, tak i účinnou regulaci proudu. Naše regulátory MOSFET používají vysokoproudé usměrňovací diody s extrémně nízkým úbytkem napětí, které pomáhají předcházet přehřátí a splňují výše uvedené požadavky.
Vnitřní KONTROLÉR byl zcela přepracován, aby odpovídal požadavkům tranzistoru MOSFET. Napětí baterie je neustále monitorováno, aby bylo možné přizpůsobit výstupní proud různým odběrovým situacím. Nové elektronické ovládání se vyhýbá použití zapalovacího kabelu, snižuje počet spojů a zjednodušuje topologii kabelů. Má také nízkou spotřebu energie v pohotovostním režimu, což vede k velmi malému vybíjení baterie, když se vozidlo nepoužívá.
Tato nová technologie tak umožňuje zvýšit výstupní výkon regulátoru až na 50 A při vynikající regulaci napětí. Díky dalším výhodám, jako je snížené zahřívání, vysoká účinnost a pokročilé elektronické řízení, je tento nový regulátor první volbou pro řízení bateriového okruhu vašeho vozidla.